16.02.2015

Özgecan Aslan Cinayeti...


Güya yazmayacaktım belirsiz bir süre ancak bu genç kızın filmleri aratmayacak bir vahşetle katledilmesi üzerine kendimi tutamayıp yazmaya karar verdim..

Ülkece haberi ezberledik ve her birimizden beddualar küfürler semaya yükseldi bu kesin. Hatta olayın sıcaklığı öyle bir etki yarattı ki uyuyamadık kitlendik kaldık. Bu ülkede kadın cinayetlerinin haddi hesabı yok çetelesini tutamazsınız o derece fazla. Yakalanmayanları yok mu sanıyorsunuz elbette var. Biraz deşeceğim mevzuyu, dökeceğim içimi..

Dünyaya geliyorsun, insan günahsız dünyaya gelir minvaline katılmıyorum ben. Günahkar insanoğlu tohumu olarak gelirsin dünyaya. Yazdığım yazılarda belirttim bunu çoğu kez. Kendini arındırmak ve yapabildiğin kadar saf bir hayat sürmek senin vazifendir. Ailen seni yedirir, içirir, büyütür okutur. Hayatına bir şekil vermeni kolaylaştırır. Okuyarak, konuşarak, gezip görerek yaşam mekanizmasının çarklarını ne kadar düzenli ahenk içerisinde döndürdüğünü anlarsın. Bir hayat felsefen bir tarafın vardır muhakkak. Siyasi olur, olmaz bir özlü sözün vardır kendi ürünün ya da benimsediğin..

Ancak insan doğası çok karmaşık bir mevzu, akıl dediğin avucunda tuttuğun bir kaç sinek. Uçtu mu yandın zaten. Burada tamamen benliği kaybetmekten bahsetmiyorum. Aklın gerçeği, doğruyu, yanlışı, iyiyi, kötüyü bulanıklaştırmasına değiniyorum. Bu tecavüz vakası ülkede infial yarattı, her kesimi tek bir noktada buluşturdu. O da nefret'ti.



İnsanın bu denli vahşileşmesinin tek sebebi çevresidir, çevresel faktörler, kurgular, avare hayatların ne denli çekici olduğunun yüze vurulması. Çilekeşliğin dışarıdan bakınca seni adam yaptığı gibi olgular. Çevresel faktörler o kadar geniş ki bu dinlediğin müzikten, oturduğun semte, oynadığın oyundan, içtiğin sigaraya kadar uzanır. Hayatı vurdumduymaz, sorumsuz bir şekilde yaşamakta olan ve yaşayan o kadar insan var ki. Bakın burada hedef göstermiyorum sadece bu karakterdeki insanlar suça diğer insanlardan daha açık olmasından bahsediyorum. İnsanda her potansiyel vardır, sıradan bir insanı bir manyağa çevirebilmeniz zor değildir açıkçası. Yeterli aktarımla, çamaşır makinenle, bir kaç vaatle, parayla, adam neye ilgi duyuyorsa onunla bir psikopat yaratabilirsin. Bunun önüne geçmek senin elinde dediğim gibi hayata bakışının ne anlama geldiğini sorgula. Prensiplerini ve vasıflarını sorgula. Okuduklarını anla anlamazsan anlayana kadar oku. En önemlisi adına değil soyadına bir hürmetin olsun sorumluluğun yoksa bile soyadına zarar getirmemeye çalış. Sanma ki eylemin sadece seni yakacak, bütün aileni yakınlarını o soyadıyla bağlantılı herkes senin sıçtığın boku üzerinde taşıyacak kısaca ona göre davran..

Bir genç kızımız evine gitmek için minibüse biniyor arkadaşıyla. Arkadaşı evinin olduğu bölgede iniyor ve Özgecan bu kansızla başbaşa kalıyor. Eleman güzergah değiştiriyor ve rengini belli ediyor...Ya şehirlerası minibüs nedir yahu? Biri bana açıklasın şehirlerası minibüs ne gereksiz bir icattır. Kapital zihniyetinize tüküreyim sizin 5-10 kuruş az vermek adına insanları ne idüğü belirsiz şoförlerin kollarına atıyorsunuz. Bu adam gibi bir otobüsle veya trenle gitse yaşanırmıydı bu skandal, yaşanırdı belki ama en azından körü körüne pisi pisine yaşanmazdı. Güvenilir şoförlerle seyahat ederdin makinistten yana bir sıkıntın olmazdı zaten. Diğer yolcuların içinde de başına kötü bir durum gelme olasılığı o kadar yüksek değildir. Kaldırın şu şehirlerası minibüs zırvalığını. Mersin- Adana arası otobüs 5-10 liradan fazla olmasın ne kaybedersiniz. Kaldı ki iki ilde büyükşehir yeterli bütçeleri var ulaşımı güvenilir kılabilecek projelere önem verilmeli. Her şeyden önce şoförün sicili eğilimleri iyice araştırılmalı ve ona göre bir araç tahsis edilmeli. Can taşıyorsunuz ulan siz karpuz-kavun değil !

Bu döl israfı kızı iğfal etmeye çalışıyor kim karşı koymaz ki zaten? O da elinden geldiğince bu ayıya karşı koyuyor tırnaklıyor, biber gazı sıkıyor ama manda kafaya koymuş bir kere ya yapacak ya yapacak. En azından hayattayken o kıza sahip olamadığını düşünüyorum. Ama ölüsüne neler yaptığını yaradan bilir. Nekrofili o kadar insan var ki, biri bu puşt niye olmasın? Tırnaklarında dna kalıntısının bulunmaması için iki elini bileklerinden kesiyor. Sonra babasını ve yancısını çağırıyor cesetten kurtulmak adına. Lan bu ne rahatlık be. Ben bırak cinayeti, babama yalan söylerken şekilden şekle, renkten renge girerim. Baba figüründen çekinmeli insan, çekinmeyi bırak babanın başını öne eğmemen gerek genelde bu böyledir. Baba bir çınardır gölgesinde rahatlarsın. Ancak burada durum farklı. Baba denilen adam oğlunun cinayetini örtbas etmeye meyilli, dünyada vardır elbette çocuğu ne bok yerse yesin onu korumayı görev edinmiş elemanlar. Hatta Aile Şerefi diye bir film vardı eski, orada da birebir olmasada tutuşan bir tema var. Neyse kızı benzinleyip yakıyorlar sonrada dereye atıyorlar...

Aralarında nasıl bir muhabbet döndüğünü merak ediyorum aslında. Telefon kullanacak kadar salak değildir heralde bu manda, cesetle babasına ve yancısına gitmiştir büyük ihtimalle. Cesetle yolculuk yapıyorsun babanı ve diğer hayvanatı alıp kızı yakabileceğin yere götürüyorsun. O kadar küfür ettim ki sayısız. Rutkay Aziz bazı insanların yaşamaya hakkı olmadığı tarzında bir söylemde bulunmuştu o geldi aklıma. Gerçektende yaşaması sadece israf olan dünya kaynaklarını sömürüp içine sıçan o kadar artık var ki anladım adamın bu sözünü.

Kız babalarına acıyorum biliyor musunuz? Gerçekten çok zor kız babası olmak. İlerde bende olurum belki bilemem. Ama kızını sağ sağlim büyütüp ekmek tutacak yaşa getirmek o kadar zor ki. Kolaylıklar dilemekten başka şey gelmiyor elimden. Gerçi o evreden sonrada mesuliyetin bitmez sadece azalır yetişkin görürsün belki biraz daha onu. Ama ona her baktığında doğduğu günkü gibi küçük ellerini ayaklarını anımsarsın her seferinde. Özgecan'ın ailesine baş sağlığı dileklerimi gönderiyorum, Özgecan gibi kızları katledilen ailelere de sabır diliyorum. Umarım gittikleri yerlerde huzur bulurlar..

Bir erkek olarak o kansızlar adına ben utanıyorum. Bende minibüse, otobüse biniyorum sonuçta diğer kızlarla yüzyüze geliyorum bir şekilde. Bu kızların tanımadıkları erkeklere nasıl bakacaklarını şimdiden görebiliyorum ve anlıyorum. Nefretle bakacaklar bize, kuşkuyla bakacaklar bize. Haklılarda..

Ne zaman insan gibi yaşamaya başlayacağız? Ne zaman kör duygular, hazlar uğruna hayat karartmayacağız? Hiç bir zaman ne yazık ki. Bir şekilde kıyamet gelmeli artık, sıkıldım isanlardan, haberlerden, bu yoz düzenden. Okkalı bir meteor atın dünyanın kalbine de bitsin bu çile..

Son olarak maziyi düşündüm o'nu. O da çevrenin pek yabancısı değil. Bu işlerde bazen akıl mantıkta pek işe yaramıyor biliyorsun. Sadece kendine dikkat et, düşündümde bu olay senin başına gelmiş olsaydı kendimi nasıl hissederdim tanımlayamıyorum bile. Belki çok soğuk her şey neredeyse 10 yıl olacak ama yaşıyor olman ve bir şekilde hayata tutunuyor olman güzel, umarım benden önce gitmezsin, gidersende haberini almam umarım. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder